Dieta Twojego dziecka

Przekąski na diecie

22.05.2012

Jeżeli dopadnie cię głód zapewne masz zwyczaj sięgać po to, co się nawinie, a najłatwiej dostępne są batoniki, czy chipsy. Niestety, nie służą one dobrze ani twojej figurze, ani sercu. Zastąp je czymś lepszym dla twojego ciała, a równie smacznym. Poniższe przekąski miej zawsze pod ręka i sięgaj po nie, kiedy dopadnie cie wilczy apetyt. Pamiętaj jednak, pomimo że są one zdrowe, nie znaczy to, iż można się nimi bez opamiętania....

Jabłko

Jabłko jest prawdziwą skarbnicą witamin A i C, zawiera też witaminy z grupy B. Dodatkowo jabłko jest bogate w potas, magnez oraz fosfor. Koniecznie jedz je ze skórką, obecny w niej błonnik poprawia perystaltykę jelit i hamuje apetyt.

Papryka

To doskonałe źródło witaminy C.  Zawiera ponadto beta-karoten oraz witaminy z grupy B. Wśród składników mineralnych obecnych w papryce można wymienić magnez, potas, fosfor i wapń. Papryka jest bardzo sycąca. Poleca się ja również osobom cierpiącym na zaparcia.

Jogurt naturalny

Jest doskonałym źródłem wapnia, którego niedobory w organizmie nie tylko osłabiają kości, ale też zwiększają apetyt. Jogurt dostarcza również cennego białka i witamin z grupy B. Jeżeli dodatkowo kupisz jogurt zawierający probiotyczne szczepy bakterii, to możesz poprawić swoją odporność.

Marchewka (koniecznie surowa!)

Zawiera dużo beta-karotenu. Dzięki temu korzystnie wpływa na wzrok i wzmacnia odporność. Dodatkowo, jedząc ją latem uzyskasz piękny, złocisty odcień opalenizny.

Pestki dyni

Pestki dyni są bogate w magnez, który ma działanie uspokajające. Zawierają selen, nie tylko będący przeciwutleniaczem, ale też wspomagający odchudzanie. Ze względu na wysoką zawartość cynku wspomagają leczenie chorób skórnych. Dodatkowo stanowią źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie wpływają na poziom cholesterolu i poprawiają kondycję skóry.
Nie jedz więcej niż garść pestek dziennie.

Orzechy włoskie

Zaledwie 7 sztuk orzechów włoskich pokrywa całodzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Orzechy te zawierają też fosfor, wapń, magnez potas. Mają sporo żelaza, a więc powinny się znaleźć w diecie osoby cierpiącej na anemię.

Pamiętaj, że są wysokokaloryczne, nie przekraczaj garści dziennie.

Wafle ryżowe

Są bogate w błonnik, zapewniający uczucie sytości. Usuwa on również z organizmu toksyczne substancje. Pamiętaj tylko, żeby nie jeść wafli oblanych czekoladą!

Pestki słonecznika

Zawierają tłuszcze korzystne dla serca. Ich jedzenie obniża poziom cholesterolu w organizmie. Są bogate w witaminę E, będącą silnym przeciwutleniaczem. Zawierają też magnez, który działa kojąco na układ nerwowy i poprawia koncentrację.

Są kaloryczne. Nie jedz więcej niż małą garść dziennie.

Sok pomidorowy

Jego szklanka dostarcza dużo potasu. Pierwiastek ten nie tylko pomaga obniżyć ciśnienie krwi, ale sprzyja też obniżeniu masy ciała. Sok pomidorowy zawiera również likopen, silny przeciwutleniacz, który chroni komórki przed działaniem wolnych rodników. A zatem zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca i nowotworów.

dr Anna Kulikowska, Doradca Żywieniowy; specjalista z zakresu dietetyki i żywienia oraz jakości surowców i produktów spożywczych.Właścicielka poradni dietetycznej online Dobrze jeść (www.dobrzejesc.com). Aktywnie promuje zdrowy styl odżywiania poprzez liczne publikacje, w tym docierające do szerokiego grona odbiorców informacje w internecie. Umiejętnie łączy  teorię z praktyką pokazując jak w oparciu o ogólnodostępne produkty spożywcze komponować dobrze zbilansowane posiłki odpowiednie dla osób w zależności od wieku, stanu zdrowia i trybu życia.
Jeśli masz pytania do naszego eksperta, pisz na adres: doradcazywieniowy // indykpol.pl
lista aktualności